Τίτλοι Νέων

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

πηγή : postin.gr ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΑ στην Ελεάνα Μαγδαληνού

Αθηνά Σουγλέρη: «Για μένα η ζωγραφική είναι μια αυτόματη καθημερινή λειτουργία»
·         Πέμπτη, 27 Μάρτιος 2014
·       

·      
Η Αθηνά Σουγλέρη είναι πολιτικός μηχανικός στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και έχει εξειδίκευση σε περιβαλλοντικά θέματα. Ασχολείται με την ζωγραφική από το 1992 και επαγγελματικά πλέον, από το 2006 έως σήμερα. Εχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο μουσικοσυνθέτης  Γιώργος Κατσαρός εξέδωσε για τα Μουσικά σύνολα του Δήμου Αθηναίων εικαστικές κάρτες (Πασχαλινές και Χτιστουγεννιάτικες) βασισμένες σε ζωγραφικά της  έργα, όπως επίσης και τα ΕΛΤΑ σε πανελλαδική κυκλοφορία. Απόψε ανοίγει τις πύλες της στην φιλόξενη γκαλερί «Cube», η έκθεσή της «διά...κοσμος». Λίγο πριν περιηγηθούμε στις νέες δημιουργίες της, η Αθηνά Σουγλέρη μίλησε στο postin για όλα εκείνα που συνθέτουν τον προσωπικό της «διά... κοσμο».
ΤΗΣ ΕΛΕΑΝΑΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΟΥ
Eίσαι πολιτικός μηχανικός, ζωγράφος, περιβαλλοντολόγος. Υπάρχει κάτι που συνδέει αυτά τα τρία πεδία δράσεών σου;
Και τα τρία αυτά πεδία μαζί συνεργάζονται ώστε να διαμορφωθεί αυτό που ονομάζουμε «πολυδιάστατη ύπαρξη» και να καλλιεργηθεί  μια πιο ολιστική θεώρηση των πραγμάτων. Το «διάβα» μου, οι εμπειρίες μου μέσα από ένα αυστηρά τεχνικό και τεχνοκρατικό επάγγελμα όπως του πολ/κου μηχ/κου αλλά και ο καθημερινός μου αγώνας προσέγγισης του φυσικού, μέσα από την έρευνα και τον πειραματισμό, ως περιβαλλοντολόγος, κάτι που στο παρελθόν ήταν αυτονόητο, όλα αυτά, λειτουργούν μορφοπλαστικά στις εικόνες που δημιουργώ.
Στη ζωγραφική σου τι αποτελεί για σένα πηγή έμπνευσης;
 Δεν περιμένω να εμπνευστώ από κάτι για να ζωγραφίσω για μένα η ζωγραφική είναι μια αυτόματη καθημερινή λειτουργία, που λαμβάνει χώρα μέσα από την θετική διάδραση κάθε φορά με την στιγμή που ζω. Μπορεί να έχω να οργανώσω και να σκεφτώ θέματα επαγγελματικά ως μηχανικός, μπορεί να μιλάω στο τηλέφωνο, μπορεί να απολαμβάνω την συνύπαρξή μου με την φύση και να ηρεμώ να αποφορτίζομαι μέσα σε αυτή το γεγονός ότι αυτόματα το χέρι μου αυτές τις στιγμές δημιουργεί εικόνες είναι αποτέλεσμα της διάδρασης που προανέφερα.
Απόψε στις 20.00 θα εγκαινιάσεις μια ακόμη  ατομική έκθεσή σου στην γκαλερί «Cube» αυτή την φορά με τίτλο «διά…κοσμο». Τι θα δει ο επισκέπτης σ’ αυτήν;
Θα δεί νέα  αυθεντικά, επιζωγραφισμένα και πολλαπλά έργα μικρών μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων σε οικολογικό ανακυκλώσιμο χαρτί, από την γνωστή ζωγραφική ενότητα «παράλληλοι κόσμοι».  Η έκθεση λέγεται διάκοσμος γιατί καταρχήν οι εικόνες αυτές που έχω χτίσει πηγάζουν από την έως τώρα πορεία  μου δια…του…κόσμου, δηλαδή από το  διάβα μου. Ετυμολογικά η λέξη διάκοσμος σημαίνει ένας κόσμος εύρυθμος οργανωμένος και σε τάξη κάτι που νιώθω εγώ να βγαίνει μέσα από τα έργα μου και ελπίζω να νιώσει και ο θεατής. Τέλος με την γνωστή καθημερινή έννοια μπορούν να αποτελέσουν τον διάκοσμο ενός εσωτερικού χώρου και να συμπληρώσουν την ευρύτερη αισθητική αυτού.
Ζεις και δραστηριποιείσαι στην Πάτρα, έχεις ξαναπαρουσιάσει δουλειά σου στην πόλη, άρα έχεις εικόνα; Πόσο εύκολο είναι για έναν εικαστικό καλλιτέχνη να δημιουργεί στην Πάτρα και να φτάνει η δουλειά του στο κοινό;
Στην Πάτρα παραδοσιακά υπάρχει το κοινό που ενδιαφέρεται για τα εικαστικά.
Θεωρώ ότι σημασία έχει η δουλειά που παρουσιάζεις. Αν αυτό κρίνει ότι στην πόλη του παρουσιάζεται κάτι ιδιαίτερο και διαφορετικό ανταποκρίνεται θετικά. εξάλλου βρίσκει αυτό που αναζητά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Πέρα όμως του τοπικού Πατρινού κοινού πλέον οι φιλότεχνοι πανελλαδικά και παγκόσμια που ενδιαφέρονται για την δουλειά σου σε παρακολουθούν όπου κι αν εκθέτεις πόσο μάλιστα σε μια αυστηρά επαγγελματική γκαλερί  πανελλαδικής εμβέλειας και όχι μόνο, όπως την cube gallery που υπάρχει στην πόλη της Πάτρας.
Εχω παρατηρήσει ότι διατηρείς καλή σχέση και με τα social media. Βοηθάει αυτό τη δουλειά σου ή είναι περισσότερο μια προσωπική υπόθεση;
Εσείς οι δημοσιογράφοι παίζεται ουσιαστικό ρόλο. Είστε το πρώτο κοινό που θα πάρετε άμεσα την πληροφορία και ανάλογα θα κρίνετε αν θα την διαδώσετε ή θα την αφήσετε απλά στα αρχεία σας. Οι καλές σχέσεις είναι πάντα αμφίπλευρες. Χαίρομαι που σας αρέσει η δουλειά μου και σίγουρα την βοηθάτε μέσα από την προβολή της. Επίσης επειδή τέχνη δεν είναι μόνο το έργο τέχνης καθαυτό αλλά  και η διαδρομή του εικαστικού μέχρι να φτάσει έως αυτό είναι σημαντικό να μεταδίδονται πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ζωής σκέψης και δράσης του καλλιτέχνη για να μπορέσει το κοινό να κατανοήσει και να ερμηνεύσει καλύτερα την εικόνα όταν βρεθεί μπροστά της φυσικά συμπληρώνοντας την πάντα με το προσωπικό του στοιχείο.
Σε έχω δει ότι έχεις κήπο, φυτεύεις και τέτοια σχετικά. Θες να μου μιλήσεις λίγο και γι’ αυτό; Μάλιστα βλέπω ότι συμμετέχει ενεργά και η κορούλα σου;
Η επαφή μου με την φύση, ο πειραματισμός, με βοηθά στο να προσεγγίσω τον φυσικό μου εαυτό ….που κάπου τον είχα χάσει. Είναι μέρος της εικαστικής μου δράσης αφού τροφοδοτεί την  δημιουργία εικόνων ενώ θεωρώ ότι πρέπει από μικρή ηλικία να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας της φύσης δηλαδή του φυσικού μας εαυτού.

Που μπορείς να δει κανείς τη δουλειά σου;
Την δουλειά μου από 27 Μάρτη εως 26 Απρίλη μπορείτε να την δείτε στην cube gallery (Mιαούλη 39) όπου εκτίθεται αλλά και μετά αφού έργα μου θα υπάρχουν στο depo της gallery. Eπίσης τα βρίσκεται ηλεκτρονικά στο http://saatchionline.com/sugleri όπου ο συλλέκτης σύγχρονης τέχνης Saatchi  τα διαθέτει  προς πώληση ηλεκτρονικά  σε παγκόσμια προβολή.


 
Back To Top